Thursday 5 May 2011

INSAF DENGAN KESUKARAN HIDUP

Hari ini saya merasa amat rendah diri kerana apa yang saya dan keluarga lalui tidak seberat tanggungan beberapa orang lain.  Rupanya ramai orang terpaksa bersusah payah untuk mencukupkan keperluan keluarga.

Sebenarnya pagi tadi saya terserempak dengan dua staf yang sedang membekalkan kantin dengan kueh.  Sebelum ini saya tak pernah tahu bahawa isteri-isteri mereka membuat kueh tempahan kantin.  Inilah kueh yang saya lihat mereka bekalkan.

Pulut Inti

Kueh Pelita

Mereka berdua membekalkan kueh yang berbeza ini dalam jumlah yang agak banyak.  Saya mulanya secara bergurau bertanya.  Ternyata mereka memang membekal secara tetap bagi menampung keperluan keluarga mereka.

7 comments:

  1. Salam Jjaka.
    Ya kesian.
    Mereka yang berpendapatan rendah & ada banyak komitmen nampak berat.

    ReplyDelete
  2. Salam Jjaka.
    memang kos hidup naik, tak tahu turun2! Kalau nak cari rezeki halal begitulah .. susah payah!

    ReplyDelete
  3. Aslmkm.
    Banyak perkara menginsafkan kita.
    Bantu doakan mereka juga.

    ReplyDelete
  4. Salam Jjaka.
    Masih ada yang redha yang bersusah payah mencari rezeki yang halal. Moga2 mereka dipermudahkan.

    ReplyDelete
  5. Salam Jjaka.
    Alhamdulillah mereka gigih & tabah.

    ReplyDelete
  6. Salam Abang Jjaka.
    Memang hidup penuh cabaran.

    ReplyDelete
  7. Salam kenal.
    Tq follow saya & saya follow balik.

    ReplyDelete